Utilaje mici pentru exploataţiile de familie

hqdefaultChiar dacă fermierii care deţin mici exploataţii se confruntă cu o gravă decapitalizare, există firme specializate care vând produse adaptate nevoilor specifice ale micilor ferme. Motocultoare, cultivatoare, mici sisteme mobile de irigaţii, freze sau chiar minitractoare, toate se regăsesc în oferta firmelor care visează la vremuri mai bune pentru micul fermier din România.

Dat fiind faptul că exploataţiile de dimensiuni reduse, familiale, se confruntă cu nevoi pe cât de apăsătoare, pe atât de specifice, cererea de miniutilaje din piaţa românească se află într-o creştere relativă în raport cu anii trecuţi. Fermierii au înţeles foarte bine că investiţiile în echipamente agricole nu reprezintă un capriciu de care se pot lipsi şi nici vreun „lux“ pe care şi-l pot permite numai marile ferme.motosapa_bsr_1g-105b

„Piaţa este încă la început pe acest segment. Cu toate acestea, vânzările au crescut cu 15% în acest an faţă de anul trecut. Sperăm ca la anul să fie mult mai bine. Clienţii preferă, în special, plugurile pentru motocultoare, cultivatoarele, rulourile pentru nivelat, maşinile de scos cartofi. Gama motocultoarelor merge foarte bine, ca şi cea de tocătoare sau de freze. Vindem, de asemenea, sisteme pentru întreţinerea gazonului, role de irigat etc. Avem utilaje cu capacitate de la 12-15 cai putere până la 70 cai putere. Ne deosebim de concurenţă prin faptul că, odată cu utilajele, livrăm şi dispozitivele specifice de prindere a acestora, în funcţie de capacitatea fiecăruia“, a declarat pentru Lumea Satului Iuliana Bataru, director de vânzări la importatorul francez de utilaje de capacitate mică, Majar.

Legumicultorii, principalii clienţi pentru miniutilaje

Există cerere pentru astfel de utilaje din partea tuturor categoriilor de producători, însă legumicultorii sunt cei mai interesaţi.

„Principalii clienţi, având în vedere şi faptul că sediul nostru este în judeţul Ialomiţa, sunt legumicultorii care cer mai ales motocultoare şi motosape. Există cerere şi pentru minitractoare, aşa încât, în viitorul apropiat, vrem să intrăm şi pe acest segment. Pentru finanţare lucrăm cu câteva instituţii de creditare şi de leasing, precum BRD sau Cetelem.

Garanţia şi postgaranţia sunt asigurate de un angajat specializat în Franţa, care se deplasează la domiciliul clientului şi înlocuieşte piesele defecte“, a continuat Bataru.

Compania Majar se bazează pentru activitatea de vânzări atât pe o reţea de dealeri cât şi pe un nou spaţiu de prezentare a produselor.

„Avem o reţea de distribuitori la nivel naţional şi am terminat recent de construit un showroom în Urziceni. Tocmai am finalizat construcţia, iar, până în februarie, vom termina amenajarea interiorului“, a conchis Iuliana Bataru.

Firma distribuie motocultoare, motosape, pluguri, rariţe, sisteme de irigaţii cu tambur, fertilizatoare, freze, grape, tăvălugi, tocătoare, cositori, aeratoare pentru gazon, distribuitoare de nisip şi remorci.
sursa: Agro BUSINESS